dimecres, 20 de maig del 2020

Conte dedicat a La Sagrada Família


Aquest conte ha costat més de tres anys en materialitzar-se, per això ara que ja es pot trobar als punts de venda de la Sagrada Família és una satisfacció tan gran per mí que ni tinc paraules per agrair-ho.

Tampoc vull deixar de mostrar públicament el meu profund agraïment a l'Esther López López per haver dibuixat la majoria de les il·lustracions d'aquest conte. Unes il·lustracions, fetes en aquarel·la, en les que ha desgranat la seva habilitat pel dibuix i la seva gran sensibilitat. 

El conte dedicat a La Sagrada Família és el tercer títol de la sèrie Amigues espacials, encara que, estèticament, l'hem desvinculat una mica dels dos primers.

El seu contingut s'ha tractat amb el màxim respecte i atenent totes les indicacions de la guia educadora que em va acompanyar en la visita i supervisat per la junta del Patronat de la mateixa Sagrada Família, que m'ha posat totes les facilitats per tirar-lo endavant.

Tot va arrancar el mes d'abril del 2016 quan els vaig exposar el projecte i vaig solicitar la possibilitat de fer una visita amb un grup escolar de l'edat de la meva protagonista, sobre uns 9 anys.

De seguida em van donar la facilitat d'incorporar-me a un grup d'infants, que va ser el format per alumnes de 3A i 3B de l'escola Castell de Farners de Santa Coloma de Farners. 

La meva intenció era poder plasmar en el conte les seves reaccions; el que més els sorprenia, les seves inquietuds i curiositats davant les diferents parts del temple.

Haig de reconèixer que va ser una experiència molt gratificant i enriquidora poder gaudir de la visita en la companyia d'aquells nens i nenes que expressaven tan eloqüentment tot allò el que els sorprenia i com absorbien el que la Gemma, la nostra guia, els explicava.

Un dels comentaris que la Gemma em va fer és que li agradaria que es reconegués que eren "guies educadores", doncs no es limitaven a explicar la visita, sino que per fer bé la seva tasca havien d'incorporar un element evidentment educatiu, que moltes vegades no es valorava prou.  

Aquest conte, editat també per Serial Ediciones, 
   es pot trobar/demanar en català, castellà i anglès.    




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada